Ledigheid - Reisverslag uit Puerto Escondido, Mexico van wiloppelaar - WaarBenJij.nu Ledigheid - Reisverslag uit Puerto Escondido, Mexico van wiloppelaar - WaarBenJij.nu

Ledigheid

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg

23 Oktober 2007 | Mexico, Puerto Escondido

Mocht Wil haar laatste bericht wat vermoeid of somber op jullie overkomen, dan is er voor mij nu wel wat recht te zetten. Ik heb haar nota bene een korte strandvakantie cadeau gedaan op een paar uur ten zuidoosten van Acapulco en welke nederlandse man kan zich daarop beroemen!
Het weer zit niet helemaal mee, één zonnige dag en verder bewolkt en af en toe een miezerbuitje, maar voornamelijk gaat het alsvolgt:
We zitten in Hostal Buena Vista aan Zicatela beach voor 150 pesos per nacht (=15 US$). Het ligt tegen de berg op en je ziet de pacific vanaf het balkon, het geklap van de branding hoor je altijd, ook als je in bed ligt. We nemen een brunch aan het strand en installeren ons daarna op ligstoelen. De rest van de middag stort ik me op mijn spaanse samenvatting van "honderd jaar eenzaamheid" van Marquez. Tegen zevenen zien we een enigszins door wolken verstoorde halve zonsondergang. s´Avonds eten we aan het strand onder een parasol die ons zou kunnen beschermen tegen de maan, ware het niet dat die zich achter de wolken verschuilt. Voor ons het aanhoudend geruis van de branding en achter ons palmbomen die omwonden zijn met in allerlei kleuren brandende lampjes, waarachter vandaan het gezang van Bob Marley naar ons toekomt. De twee andere gasten, die hier ook gegeten hebben, liggen nu in hangmatten.
Dit kan zo niet langer: het wordt weer tijd voor cultuur!
Vanavond gaan we gewapend met een kwart fles mescal (met worm erin!) de nachtbus in voor vijf dagen Mexico city, waar ons nog een zwaar cultureel programma wacht.

  • 23 Oktober 2007 - 22:09

    Bob Van Pelt:

    He kampioenen,

    Als 1e kandidaat voor het kampioenschap niet reageren, wil ik toch graag wat kwijt. Ik heb al jullie reacties direct gelezen, meestal binnen zes uur, en heb er van genoten dat jullie de moeite hebben genomen om op deze manier contact met de achterblijvenden in Nederland te kunnen houden. Chapeau!!!! Het lijkt haast of jullie niet zijn weggeweest, maar alleen tijdelijk ergens anders waren, aan de andere kant ben ik in ieder geval jaloers op de ervaringen die jullie opgedaan hebben. Net als het afscheidseten hadden wij graag een ontvangsteten voor jullie georganiseerd, hutspot of zoiets. Dat gaat helaas niet lukken ivm Bedrijfswagenrai voor mij en Werken in de Winkel voor Eltica. Evengoed kijken we er naar uit om weer eens live met jullie bij te praten, en natuurlijk Bridge en andere triviale zaken. Ik vraag me of hoe jullie ooit weer zullen kunnen aarden in onze fijne westerse cultuur (haast, haast, haast, druk, druk, druk), terwijl het leven waarschijnlijk over andere dingen gaat. Misschien dat jullie ons kunnen helpen om daar dan ook richting in te vinden. In ieder geval kunnen we gezellig een biertje drinken en kunnen jullie ons helemaal bijpraten.
    Ik kijk er in ieder geval naar uit!!Geniet van jullie laatste dagen en tot gauw weerziens!!!!


  • 24 Oktober 2007 - 09:57

    Frank:

    Wat hebben jullie het goed! Fijn ook om te zien hoe gezellig jullie het samen hebben. Toch is het einde blijkbaar in zicht: op 2 foto's zitten jullie te SMS-en! Toch?

  • 24 Oktober 2007 - 11:59

    Petra:

    Het doet me deugd om te zien dat jullie weer tijd hebben voor het yahtzee spelletje.
    Dit plekje lijkt heel erg op ons laatste stekje in Ecuador. Rust , strand,zee ,vogels. Wij hadden een hangmatje onder een rieten dakje, maar ach. Als we genoeg hadden van het luieren maakten we een wandelingetje naar het dorp. Lunchen, dineren op de veranda. En ach, als de zon er dan niet is, peanuts...
    Veel plezier met het laatste stukje cultuur van Mexico stad.
    Hasta la vista en Adios in Amsterdam

  • 25 Oktober 2007 - 06:04

    Annemieke:

    ......ziet er bijzonder zwaar uit daar aan het strand. Wil, de schimmel zal al wel lange tijd opgedroogd zijn.....(hihi) en Wim, waar is je buikje????

    NB ik hou ook niet van pindakaas

  • 25 Oktober 2007 - 14:05

    Hans En Pieta:

    Lieve mensen, Nog even, en het is weer voetbal en nieuws op tv; boodschappen doen in een winkel met veel te veel verschillende soorten van alles, lekker uitslapen in eigen bed, kinderen, buren, kortom Nederland. Een heel goede reis gewenst: goede vaart en behouden thuiskomst! En we hopen jullie gezond en wel in levenden lijve gauw te zien!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Puerto Escondido

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Oktober 2007

thuis

23 Oktober 2007

Ledigheid

21 Oktober 2007

de laatste loodjes

18 Oktober 2007

in de voetsporen van Oliver Sacks en von Humboldt

15 Oktober 2007

revolutie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 38317

Voorgaande reizen:

04 Mei 2007 - 28 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: