eindelijk mexico - Reisverslag uit Tulum, Mexico van wiloppelaar - WaarBenJij.nu eindelijk mexico - Reisverslag uit Tulum, Mexico van wiloppelaar - WaarBenJij.nu

eindelijk mexico

Door: Wim en Wil

06 Oktober 2007 | Mexico, Tulum

jullie hebben ons zoveel fotoruimte gegeven dat we eigenlijk niet weten hoe dat te vullen. dus hier komen er een heleboel.
We zijn in een piggelmeehutje op het strand neergestreken en hebben van daaruit de mayasite van Tulum aan zee, met zijn tempel die door de spanjaarden het Castillo werd genoemd, omdat zij dachten dat het een fort was, bezocht. Juan de Grijalva had dus in 1518 weinig zin om aan land te gaan, dat gebeurde pas jaren later door een andere spanjaard.
En ook hebben we de mayasite van Coba bezocht weer zo´n 50 km landinwaarts en als je dan de hoogste tempel beklimt heb je weer dat schitterende groene oerwoudpanorama. Ze hebben daar een ballcourt met een ring (dus geen macawkoppen zoals in copan), waar de bal door moest. Bovendien zagen we nog wat archeologen in actie (dwz de meesten waren net aan het lunchen) en fraai is het te zien hoe de opgegraven boomwortels zich om de klassieke steenformatie heen hebben gewrongen en dus de constructies kwaad hebben gedaan. Op de stelae is het soms moeilijk enige tekening te onderscheiden, maar daar helpen de geplastificeerde reconstructies je dan een beetje bij.
Verder zien we hoe een palm zijn best doet om toch licht te krijgen, door het blad verticaal te houden en hoe onze gids uitleg gaf over de chiclet-boom. En het stikt van de grote grijszwarte leguanen. Verder is de zee zo blauw als op de foto`s. Wil denkt dat ze in een warme discozee zwemt en de mensen staan er eigenlijk alleen in te "socializen".

Dus klik op de grote foto en laat het allemaal over je heen komen.

• 06 Oktober 2007 - 11:11

Petra:

Klinkt als vakantie

• 07 Oktober 2007 - 13:45

Trudie:

Nog even met volle teugen genieten